Hoi An 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu Hoi An 2 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

Hoi An 2

Door: Jur en Marie-Jose

27 Oktober 2009 | Vietnam, Hoi An

Hoi An is een sfeervol stadje aan de oever van de Thu-Bon rivier en ligt ongeveer 25 km ten zuiden van Danang. Wij bezoeken op weg naar ons boottochtje de Japanse Brug die vroeger een verbinding vormde tussen de Japanse wijk en de Chinese. De brede doorgang in het midden was bedoeld voor voetgangers en paarden. De overkapping zorgde ervoor dat de handel ook in weer en wind kon doorgaan. Daarna gaan we langs het Tan-Ky huis. Het meer dan 200 jaar oude huis wordt al zeven generaties door dezelfde familie bewoond. Het staat regelmatig tot soms wel meer dan anderhalve meter hoog onder water door de hoge waterstand in de rivier, de laatste keer nog maar twee maanden geleden. Verder komen we nog in het VOC huis en de hal van de Phuc Kien tempel. Het boottochtje is leuk maar valt een beetje tegen. Om 14.30 uur verzamelen we voor het hotel voor een fietstocht van 2 ½ uur over het platteland. De fietstocht was wel ‘helemaal goed’. We rijden op best wel goede mountainbikes door de dorpjes en soms wel over de walletjes tussen de rijstvelden door. “s Avonds weer heerlijk gegeten en nog wat souvenirs gekocht.
Ik krijg van Peter een mini cursus whisky drinken, maar vanavond was er geen merk te vinden dat de moeite van het proeven waard was. We hebben nog schoenen en slippers laten maken die we morgen ook kunnen ophalen.Morgenochtend is vrij te besteden en we vertrekken met de bus om 13.00 uur. Dus UITSLAPEN!

• 27 Oktober 2009 - 05:54

Ina:

Als jullie dit lezen vast heerlijk geslapen. Jullie (of is het MJ) hadden zeker nog geen schoenen/slippers genoeg ha,ha. De hollander is zeker naar boven gekomen bij het fietstochtje. Blijf genieten, liefs Ina

• 27 Oktober 2009 - 07:05

Tineke :

Heerlijk uitgeslapen ?? het blijft een feest om jullie te volgen,elke dag weer nieuws. Super :-)zie uit naar de volgende mail, groetjes Tineke :-D

• 27 Oktober 2009 - 07:51

Tineke :

het is allemaal wel idrukwekkend wat jullie daar allemaal zien en beleven het een spreekt je natuurlijk meer aan dan het andere,vooral het fietsen lijkt me een hele onderneming, geniet nog maar van wat er allemaal nog gaat komen en ik volg het wel hier thuis groetjes tineke

• 27 Oktober 2009 - 08:50

Annemarie:

Wij hier een "klus" week! Ach ja, verschil moet er zijn.....Is het niet iets over die luxe paarden enzo??
    Blijft allemaal super om te zien.
    Geniet er van!! xx A.

• 27 Oktober 2009 - 08:50

Tineke:

de tweede tineke is die uit leek

• 27 Oktober 2009 - 09:47

Bernadette:

Vind de bevolking het goed dat je ze op de foto zet?
    Ze geven echt de cultuur weer van het land weer.
    Hoe gaat het met de zadelpijn?
    Groetjes uit het mooie groene Purmerend.

• 27 Oktober 2009 - 16:21

Paul, Tessa En Linde:

Lieve pap en mam,
    Papa had het zeker wel warm gekregen van al dat fietsen. Leuk die actie foto van papa op de brug.
    Lekker dat jullie ook een keer de ochtend voor jullie zelf hebben, uitslapen op vakantie kan ook heerlijk zijn.

Liefs van ons uit Alkmaar