Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Jur en Marie-Jose

02 November 2009 | Vietnam, Hanoi

Gistermiddag nog even in een grote Shopping Mall geweest maar daar zijn de prijzen vergelijkbaar met Europa. Peter stemde nog even een gitaar waarbij een snaar sprong. De bediende probeerde hem daarna met tranen in de ogen te overtuigen dat hij hem dan ook maar moest kopen, maar zo gek kreeg ze hem nou ook weer niet. Morgen naar Halong Bay. Kijk maar eens op : http://www.halongbay-vietnam.com/photos/index.htm voor een indruk.

Een ritje van 170 km waar we inclusief de koffie-break ongeveer vier uur over zullen doen. We bekijken nog een borduurwerkplaats waar veel gehandicapten werken en een keramiekfabriek. In deze streek zijn open steenkoolmijnen en dat is te zien aan de wegen die pikzwart zijn van het kolengruis. Onderweg komen we schoolkinderen tegen die allemaal een rood of blauw plastic krukje bij zich hebben. Die hebben ze nodig op school en moeten ze op maandagochtend meenemen op de fiets. De boottocht is weer helemaal goed en we hebben nog steeds prachtig weer. 150 traptreden op en of door weer een andere grot en om 5 uur in het prachtige Mythrin hotel. http://www.mithrinhotelhalong.com.vn/index.php
Snel even douchen want vanavond hebben we het afscheidsdiner. De rest van de verhalen komen thuis wel aan bod. Wat is dit een prachtig land met aardige mensen en een beladen geschiedenis. Voor wie nog twijfelt, Vietnam als vakantieland een aanrader!!!!!

• 02 November 2009 - 10:55

Tineke En Sietze:

Geniet van jullie afscheidsdiner en wij zijn het helemaal met jullie eens dat Vietnam een echte aanrader lijkt te zijn. Wij hebben intens genoten van jullie verhalen. Goede reis terug naar huis, Liefs en groetjes Tineke en Sietze

• 02 November 2009 - 12:04

Boudine:

Hoi lieve oom & tante, erg genoten van jullie verhalen. Voelt bijna alsof ik zelf in Vietnam geweest ben! Voor nu: geniet nog even, voor straks: een goede terug reis, voor met kerst: tot dan!

Liefs, Boudine

• 02 November 2009 - 17:51

Bernadette:

Genoten van verhalen en foto's. Dankbaar dat mijn wiegje in Nederland stond.
    Goede terugreis en tot gauw. Liefs.

• 02 November 2009 - 19:20

Paul, Tessa En Linde:

Blij te horen dat jullie zo genoten hebben in Vietnam. Stiekem ben ik ook erg blij dat jullie weer lekker naar huis komen.Fijne terugreis gewenst en tot snel. Liefs van ons uit Alkmaar

• 02 November 2009 - 22:12

Nelly En Bert:

Jullie zijn nu bijna aan het eind van deze reis maar wat hebben jullie veel gezien en een hoop gehoord over Vietnam van Bert.Een goede reisleider is het halve werk. Heerlijk voor ons dat het zo fijn is gegaan. Heel veel liefs xxx

• 03 November 2009 - 09:13

Louis En Lisette:

Na al die mooie verhalen en superfoto's begint het bij ons ook weer te kriebelen. Een hele goede en veilige terug reis gewenst. En wij laten snel iets van ons horen. Groeten uit Biezenmortel.

• 03 November 2009 - 16:08

Nelly En Bert:

Die foto is wel erg. Gelukkig dat jij het bent Jur en niet MJ

• 04 November 2009 - 07:12

Peter En Marian:

Jullie zullen nu wel thuis zijn als je dit leest. Bedankt voor alle verslagen. Erg leuk om te lezen. Geniet van jullie foto's en herinneringen. We komen zeker een keer foto's kijken.