Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Jur en Marie-Jose

26 Oktober 2009 | Vietnam, Hoi An

Na aankomst in ons hotel liepen we nog even langs de boulevard en door de kleine steegjes. Bert had een plaatsje gevonden bij een van zijn lokale vrienden en frisdrank en bier koud staan voor de passanten. Wij besluiten om ons voor het buffet nog even lekker te laten masseren. Gelukkig was ik gewaarschuwd door Peter dat je op tijd ” Stop ! “ moest roepen want anders was een ‘Happy End “ waarschijnlijk niet te voorkomen geweest. ’s Avonds heerlijk nog een drankje op het dakterras. Wij treffen het nog steeds geweldig met het weer. Vaak half bewolkt, niet te heet en als er al eens een buitje valt zitten we gelukkig net in de bus. Alle geplande excursies zijn gewoon doorgegaan.

dag 11 Hoi An
Qui Nonh is een van de grootste havens van Vietnam. We komen langs een klein scheepswerfje waar ook op zondag gewoon gebouwd wordt aan grote en kleine vissersscheepjes. Ze worden helemaal met de hand gemaakt van meranti hout. De grote worden door 10 man in ongeveer 6 maanden gebouwd, de kleine in 2 maanden. De prijs voor het grote schip is +/- 100,000 dollar.
Wij zijn vandaag op twee wel erg beladen plaatsen uit de vietnamese geschiedenis geweest.Het hospitaal van Miss Tram en in My Lai.Kijk maar eens op : http://www.uitgeverijartemis.com/result_titel.asp?Id=37 en op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_My_Lai
Let wel op vooral de beelden bij de tweede link zijn schokkend.
Wij waren dan ook erg onder de indruk. Het dagboek van Miss Tram wordt vaak vergeleken met dat van Anne Frank.De reis was lang en warm en we blijven nu weer twee dagen in hetzelfde hotel.

• 26 Oktober 2009 - 07:25

Annemarie:

Begon mij al af te vragen, waar jullie "update" bleef....
    Een massage van je kruin tot je tenen??
    Veel liefs van ons, EARY.

p.s. sorry Nelly, ik wilde nu eens de eerste zijn...

• 26 Oktober 2009 - 08:10

Ina:

En Ron is al trots als hij een tafeltje bouwt, er is dus nog een uitdaging voor hem! Hier alles goed, eerste tentamenweek voor Lisanne, dus best spannend. liefs

• 26 Oktober 2009 - 08:45

Tineke En Sietze:

jullie hebben dus werkelijk erg!! genoten van de massage :-) Ik vind de foto's heftig op de link van jullie, kan me jullie gevoel helemaal voorstellen. Geniet nu weer heerlijk van iets rust in dit prachtige reisavontuur, liefs Tineke en Sietze

• 26 Oktober 2009 - 10:35

Paul, Tessa En Linde:

Lieve pap en mam,
    Uit jullie reis blijkt maar weer eens wat een gruwelijke geschiedenis Vietnam heeft, het valt moeilijk in te denken dat dit soort zaken echt plaats heeft gevonden.

Ben blij dat jullie het zo treffen met het weer en de gezelligheid van de groep.

Tot snel liefs van ons uit Alkmaar.

• 26 Oktober 2009 - 13:02

Wim Ij:

hoi jur
    net even alle verslagen gelezen en gezien
    ziet er geweldig uit allemaal. Ik heb de indruk dat die Bert er ook nog iets extra's aan toevoegt en dat kan je op zo'n reis goed gebruiken.
    Genieten maar...........

wim

• 26 Oktober 2009 - 18:58

Nelly En Bert:

Jur en MJ wat zien jullie vreselijk veel.
    Wat is het een mooi land en toch heel wisselend.
    Jullie hebben zeker geen spijt van zo'n reis. Heel veel liefs van ons xxx

• 26 Oktober 2009 - 19:00

Nelly En Bert:

Jur en MJ wat een prachtig land en zo'n wisselend. Wat zien en horen jullie veel van Bert. Deze reisleider houdt veel van dat land.
    Jullie hebben zeker geen spijt dat je zo'n reis hebt geboekt. Heel veel liefs van os xxxx