Hue 1 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu Hue 1 - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

Hue 1

Door: Jur en Marie-Jose

Blijf op de hoogte en volg

27 Oktober 2009 | Vietnam, Hoi An

dag 12 Hoi An – Hue
Eergisteren hadden we schoenen en slippers besteld die we vandaag kunnen ophalen. Ik breng een bezoek aan de kapper die ook de oren aan een uitgebreide poetsbeurt onderwerpt. Mijn hoofd, schouders, rug en zelfs mijn buik worden gemasseerd met een apparaat dat wel een beetje lijkt op zo’n auto poetsmachine. Een knipbeurt kost hier 50.000 dong. Tjeerd en ik zouden voor de prijs die wij voor 1 keer samen in Nederland betalen hier met z’n tweeën een heel jaar samen naar de kapper kunnen. Om ongeveer 13.00 uur vertrekken we naar Hue, we leggen vandaag ongeveer 120 km af en rijden langs de voormalige Amerikaanse luchtmachtbasis in Danang. Hier kwamen de meeste Amerikaanse soldaten aan in Vietnam. We zien China Beach, bekend van de film Apocalypse Now van Francis Ford Coppela. Er worden heel veel nieuwe resorts en golfcourses gebouwd. Wegen worden verbreed en in de weg staande huisjes dus afgebroken. In 2010 worden hier de Asian Games gehouden en we zien nieuwe stadions in aanbouw. De enige draaibrug in Vietnam gaat voor de scheepvaart allen tussen 02.00 uur en 03.00 uur open. De laatste Typhoon Katana heeft aan de kust veel schade aangericht. ( Klasse 12 ) Langs de boulevard zijn verschillende grote zeeschepen op de kust geworpen , één zelfs bovenop een tempeltje. We stoppen bovenop de befaamde Wolkenpas en tijdens de afdaling hoor ik Peter in zeggen : ‘Ik ruik de remmen”. ( Als je een Porche cabrio rijdt moet je die geur herkennen natuurlijk) En ja hoor,nog geen 5 minuten later moeten we stoppen omdat ze inderdaad in de brand staan. Iedere vrachtwagenchauffeur weet dat zoiets met een “goed gerichte sanitaire stop” is op te lossen maar de chauffeur slaat de spontaan aangeboden hulp van het mannelijke deel van het gezelschap resoluut af. foto's volgen

  • 27 Oktober 2009 - 20:23

    Trees:

    Vandaag 2 x een berichtje van de Liefferingetjes! Wat een bof. Leuk om alles te lezen en om al die foto' s te zien, wat een cultuur. Wel veel water!!!! Ben natuurlijk heel benieuwd naar die schoenen en slippers. Morgen heb ik lekker een vrije dag, ga ik genieten van het mooie vleuten. Zondag komen de meeste neven en nichten, ik begin een beetje inkopen te doen!!! Blijf genieten, dikke kus Sjaak en Trees


  • 27 Oktober 2009 - 22:35

    Jaap.:

    Hallo Jur en Marie-José, volgens mij amuseren jullie zich erg goed!Lijkt mij een heel mooi land met veel oude culturen. Heb alle reis verslagen gelezen, en alle foto,s bekeken.jullie hebben nog 8 dagen, geniet er nog een tijdje van,hier gaat alles wel door, dus maak je geen zorgen! Niet te lang in de zon hoor, dan val je hier zo op tussen al de witte mensen. Het gaat jullie goed, en ik blijf via deze site op de hoogte. Groetjes Jaap en Beatrix.

  • 28 Oktober 2009 - 05:48

    Paul, Tessa En Linde:

    Lieve pap en mam,
    Ben net als Trees erg benieuwd naar jullie nieuwe slippers en schoenen.
    Pap ik moet zeggen dat je er goed gekapt uit ziet. De film Apocalypse Now ligt naast de bank, die gaan we een dezer dagen kijken, we horen wel van jullie hoe het er in het echt uit ziet.
    Hebben jullie zo'n lief lampionnetje voor Linde meegenomen? 11 november staat voor de deur.

  • 28 Oktober 2009 - 07:41

    Annemarie:

    Nou Jur, je hebt wel lef hoor....
    Het is daar voor het goede doel, zal je wel gedacht hebben!
    En Sé, tasje met zwart of bruin is altijd goed, ha,ha.
    Las dat we nog een weekje mee kunnen genieten, gezellig!
    Liefs maar weer...A en co.

  • 28 Oktober 2009 - 08:10

    Janny:

    Ik hoop wel dat het model is gelukt. Toch geen coup bloempot he.
    En tasjes MJ? Om te smikkelen. Hoeveel heb je er gekocht? Ze zijn zoooo verleidelijk.
    gr.Janny en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Het beste van Vietnam

Recente Reisverslagen:

02 November 2009

Halong Bay

01 November 2009

Heet in Hanoi

31 Oktober 2009

Hanoi

30 Oktober 2009

Vinh

29 Oktober 2009

dag 14 Hue - Dong Hoi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 56868

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 10 November 2012

Patagonië

06 Maart 2011 - 14 Maart 2011

Avontuur in Dubai?

18 Oktober 2010 - 30 Oktober 2010

Koninklijke steden en oases

15 Oktober 2009 - 05 November 2009

Het beste van Vietnam

15 Oktober 2007 - 01 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: