Qui Nhon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu Qui Nhon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

Qui Nhon

Door: Jur en Marie-Jose

24 Oktober 2009 | Vietnam, Hanoi

dag 9
Halverwege de ochtend zagen we ineens een hoop bedrijvigheid en Bert vroeg de chauffeur om even te stoppen. Het bleek te gaan om een monnik die te voet van Saigon naar Hanoi loopt en na iedere stap stopt om te bidden voor vrede. Hij is nu al 14 maanden bezig en hij verwacht er in totaal 4 jaar over te doen. Soms zie je langs het spoor een man lopen in een blauw pak met een stok. Die loopt iedere dag 10 km langs hetzelfde stuk spoor om de rails te controleren. De highway 1 wordt zo nu en dan een stuk smaller want dan is de vluchtstrook in gebruik om daarop rijst te drogen. Tot nu toe is het vrij vlak geweest maar nu rijden we een bergachtiger gedeelte van Vietnam in. Bij een steenhouwerij maken we nog een paar foto’s van mannen die met eenvoudig gereedschap zonder arbowet ongeveer 100 stenen per dag uit grote rotsblokken kappen voor 4000 dong per stuk. Langs de kant van de weg zien we hoe eenden worden gevangen voor consumptie. In dit gebied wordt heel veel rijst verbouwd.
Deze stad is niet echt op toeristen ingesteld dus vanavond is er een buffet geregeld met de hele groep. Wij denken erover om ons hier maar eens lekker te laten masseren.

• 24 Oktober 2009 - 08:05

Nelly En Bert:

Goedemorgen, het is hier 10 uur in de ochtend en het regent behoorlijk.
    Julliezijn amper op de helft van de reis en nu al zoveel gezien met mooi weer.
    Een massage zal jullie goed doen. ps. weer als eerste.

• 24 Oktober 2009 - 09:22

Paul, Tessa En Linde:

Lieve pap en mam,

Een tocht van vier jaar en na iedere stap bidden is wel een hele opgaven. Ik ben blij dat jullie maar 3 weken in Vietnam rondreizen. Volgens mij zien jullie in die tijd veel meer van de omgeveing dan die monnik.

Liefs van ons

• 24 Oktober 2009 - 09:31

Trees:

Het is hier nu bijna 11.30 en ik spring op de fiets voor wat boodschappen. Sjaak is weer opgeknapt, moet nog wel energie bij eten!!!!
    We gaan maar aan de Brinta zodat er weer wat kilo's aankomen. Ook hier regent het maar....een echte hollandse meid gaat er voor. Het is bijna onvoorspelbaar wat jullie allemaal zien en meemaken. Geweldig. Leuk om steeds de mail te ontvangen, blijven we echt super op de hoogte. Bedankt.
    Liefs en dikke kus Sjaak en Trees

• 24 Oktober 2009 - 09:35

Ina:

Wat zien jullie veel en wat genieten wij thuis mee van jullie ervaringen. De foto van moeder en dochter bewijst trouwens maar weer dat moederliefde overal ter wereld hetzelfde is: intens!
    Liefs, Ina

• 24 Oktober 2009 - 10:49

Erwin:

Hoi gemasseerde vakantiegangers,

Ik geniet volop van jullie reisavontuur. Krijg natuurlijk ook regelmatig een deja vu van sommige kiekjes. Een interessant land Vietnam zeg, staat nu ook mijn verlanglijstje ... zucht. Maar er staan er nog zoveel op. Hé, geniet nog lekker van jullie reis en hoop dat de massage ook plezierig was.
    Jur, smaken de Tiger biertjes nog lekker ?

Groetjes van ons,
    Erwin

• 24 Oktober 2009 - 10:55

Bernadette:

Ook op mij maakt de foto van moeder en kind de meeste indruk.
    kus, kus, kus.

• 24 Oktober 2009 - 15:03

Peter En Marian:

Hoi Jur en MJ.
    Weer een leuke dag!! En natuurlijk een mooie foto van die politieauto. Jur, je krijgt de groetjes van Frans Blom. Mot Hai Ba Yooh!

• 25 Oktober 2009 - 19:08

Tineke En Jan:

Hallo Marie-Jose en Jur

We hebben jullie verslagen gelezen en foto's bekeken,zo te zien weer een hele bijzondere reis met veel indrukken( na wel een hele bijzondere start!). Ik zie er al naar uit om straks als jullie weer veilig thuis zijn nog meer verhalen te horen en foto's te zien onder het genot van een kopje koffie!
    Maar eerst vooral doorgaan met genieten!
    Hartelijke groeten en een dikke kus van Jan en Tineke.