dag 7 Phan Thiêt – Nhatrang - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu dag 7 Phan Thiêt – Nhatrang - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

dag 7 Phan Thiêt – Nhatrang

Door: Jur en Marie-Jose

22 Oktober 2009 | Vietnam, Phan Thiết

Het voordeel van vroeg opstaan is, dat je onderweg wat vaker kunt stoppen. Zo komen we ook op het strand waar de vissers de ’s nachts gevangen ansjovis aan wal brengen en de plaatselijke bevolking inkoopt. Heel kleurrijk en een drukte van belang. De vissers gebruiken klein ronde gevlochten bootjes. Daarna een fotostop bij een begraafplaats en een dragon fruit kwekerijtje. Straks maken we een fietstochtje in riksjah’s van twee uur en worden zo in het hotel afgeleverd. Vanavond is er een barbeque geregeld door Bert met de lokale bevolking. Volgens Olaf bestaat de kans dat we ook hond krijgen opgediend maar dat mocht hij van Bert niet verder vertellen. Bert zelf heeft al zoveel verhalen verteld om ons bang te maken dat bijna niemand meer weet of het nu serieus is of niet. De sterke mannen uit de groep hebben hun kunsten ook nog even vertoond. Kleine mannetjes brengen de geoogste rijst met een juk door de modder naar de kant. Het ziet er gemakkelijk uit maar ze lopen wel met twee bundels van 40 kg, dus 80 in totaal.

• 22 Oktober 2009 - 10:21

Annemarie:

Als de haren er maar van af zijn.....
    Begint toch wel een beetje op Indiana Jones te lijken!
    In ieder geval eet smakelijk en we lezen het wel weer.
    XX eary

• 22 Oktober 2009 - 10:44

Hoi Annemarie, je denkt toch niet dat wij hier tijd kunnen vrijmaken voor een rustige ontspannen massage, maar misschien komt dat nog

• 22 Oktober 2009 - 10:49

Ina:

Vanavond bij het eten dan maar verstand op nul en er niet te veel bij nadenken! Kikkerbillen smaken als kipfilet, hond smaakt als ...
    Ben benieuwd. Liefs

• 22 Oktober 2009 - 12:12

Boudine:

Wat een wereld van verschil! Wat hebben jullie al veel gezien & gedaan :)
    Enjoy some more!

• 22 Oktober 2009 - 14:45

Bernadette:

Wat is de pensioen-gerechtigde-leeftijd in Vietnam of haalt niemand die. Wat is er een wereld van verschil tussen hen en ons.
    Jullie wilden vlees, jullie krijgen vlees (denkt Bert w.s.).
    Eet smakelijk.

• 22 Oktober 2009 - 15:27

Trees:

Als ik de foto's zie dan krijg ik zin om er ook ooit naar toe te gaan. Wat een aparte cultuur. Erg leuk om te zien. Als je ooit wel eens naar Expeditie Robinson hebt gekeken dan lijkt hond mij het minst erge, ogen......dat is pas erg! Eet smakelijk.
    Kus Trees en Sjaak!!!

• 22 Oktober 2009 - 17:08

Louis En Lisette:

Leuk die kapsalon. Hebben ze jullie ook van je haren afgeholpen. Dit lijkt ons toch ook weer een super reis.Groeten en veel plezier bij het eten (waf waf)