Xin Chao vanuit Phan Thiêt - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu Xin Chao vanuit Phan Thiêt - Reisverslag uit Phan Thiết, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

Xin Chao vanuit Phan Thiêt

Door: Jur en Marie-Jose

20 Oktober 2009 | Vietnam, Phan Thiết

Phan Thiêt is een vissersplaatsje aan de Zuid-Chinese Zee met prachtige ongerepte stranden en exotische palmbomen. Xin Chao betekent hallo. We hebben volgens de gids de langste en de saaiste dag van de vakantie achter de rug. Vanmorgen zijn we met de boot naar de drijvende markt van Can Tho gevaren, veel groter dan gisteren en meer detail- dan groothandel. De bus was al over de veerpont en wij hebben aangelegd aan de andere kant van de rivier. Bert maakt het in de bus erg gezellig met verhalen over de lunch waar we rottend vlees en 100 jaar oude eieren te eten zullen gaan krijgen. Uiteindelijk valt dat allemaal reuze mee natuurlijk want hij heeft ook geen belang bij een bus vol met zieke reizigers. We hebben om een uur of 4 zelfs een les in de vietnamese taal en daarna een "happy hour" gehad" met rum en cola, bier en wijn. Dus de reis is voorspoedig verlopen want de chauffeur mocht natuurlijk niet mee doen. Gelukkig maar want het verkeer hier gaat volgens geheel andere regels dan bij ons. De sfeer in de groep is mede dankzij Bert geweldig en we hebben vreselijk veel lol met elkaar. We zijn net aangekomen in Phan Thiêt gaan straks individueel wat eten en hebben tot morgenmiddag 15.00 uur vrij te besteden. we zitten in het Blue Ocean Resort, kijk maar eens op: http://www.blueoceanresort.com/en_photo.html en blijven hier twee nachten. Met ons gaat het goed en hopelijk met jullie ook.
Het weer is tot nu toe nog steeds goed, af en toe wat regen maar wij zitten dan lekker in de bus. liefs en groeten ons.

• 20 Oktober 2009 - 15:53

Paul, Tessa En Linde:

Lieve pap en mam, ondertussen zit ik gezellig met papa op msn te typen, maar wilde graag even op de site reageren.

Heel veel liefs

• 20 Oktober 2009 - 16:21

Ina:

En ik maar denken dat er in Vietnam veel armoede is, jullie foto's bewijzen gelukkig ook dat het een heel mooi land is met een rijke cultuur. Dank jullie voor het lieve sms-je.
    kus, ina

• 20 Oktober 2009 - 16:36

Trees:

Als ik thuis kom van mijn werk open ik direct de mail en ja hoor....weer iets van Jur en MJ. Erg leuk hoor dat we zo goed op de hoogte worden gehouden. Geniet van het resort!
    Sjaak ligt met griep op bed, jaa echt een zware griep, de mexicaanse volgend de huisarts. Hij is echt even van de wereld!. Goed uitzieken. Verder gaat het goed hier in Vleuten. We hebben een andere auto gekocht, de chevrolet Tacuma. Annemarie heeft die van ons nu in haar bezit en haar " oude" auto gaat naar de sloop! Ja ja ook hier gebeuren leuke dingen. Ina vandaag jarig, de sms is al verstuurd lees ik!
    Morgen weer ander nieuws, slaap lekker en morgen weer gezond op. Liefs met kus TRees

• 20 Oktober 2009 - 17:44

Nelly En Bert:

Wat een schitterend hotel en wat zien jullie veel. Nu een beetje zon en dan even uitrusten bij het zwembad. Heel veel liefs en groeten van ons xxxx

• 15 November 2009 - 12:57

Jan Van Meurs:

Ik mag wel zeggen een prachtig reisverslag mooie foto's en veel intresante achtergrpnd informatie.
    Denk wel een vacantie om op terug te kijken.
    Ben benieuwd welk land het volgende zal worden en wellicht dan weer zo'n gaaf verslag.
    Bedankt voor de inspannig om dit verslag te maken.

Annet en Jan