Can Tho - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu Can Tho - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

Can Tho

Door: Jur en Marie-Jose

19 Oktober 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

We gaan jullie niet meer vermoeien met tijden waar wij de wekker op moeten instellen want anders denken jullie misschien dat het hier niet leuk is, maar niets is minder waar.
Gisteravond zaten we in de Roof Garden Bar van Hotel Rex te eten en ik heb daar ook een paar heerlijke Tiger biertjes gedronken. Het eten was prima de temperatuur was goed en we konden genieten van heerlijke live muziek. Kortom, helemaal goed. Het weer is tot nu toe prima, 28 tot 33 graden en half bewolkt dus redelijk veel zon maar heerlijk om te reizen. We horen van Bert, onze reisleider dat de groep van Fox die drie dagen voor ons uit reist, al drie dagen in de stromende regen zit. Wij gaan hierna ook weer naar het noorden maar dan zal het daar vast wel weer beter zijn. Vandaag reden we in Can Tho wel door straten waar minstens 30 cm water staat. We zitten hier midden in de Mekong Delta een uitgestrekt rivieren gebied en het water staat erg hoog, sommige huizen aan de oever zijn zelfs ondergelopen. Vandaag was een super dag. We hebben halverwege de dag een boottcht gemaakt, hebben al langs een kleine ""Floating Market" bij het plaatsje Can Be gevaren en hebben wat plaatselijke bedrijfjes bezocht waar rijstvellen worden gemaakt om loempia's mee in te pakken, en toffees en rijstwafels. We hebben gelunched op het eiland An Binh. Daarna met de ferry overgestoken naar Vinh Long en nu zitten we dus in Can Tho. Morgen moeten we 400 km reizen en volgens de gids wordt dat de zwaarste dag van deze vakantie. Vanavond met de hele groep op het balkon van een restaurant in het centrum gegeten. Wij hebben het nog prima naar onze zin.

• 19 Oktober 2009 - 16:14

Ina:

Wat hebben jullie in zo'n korte tijd al veel gezien.En eh, lekker ijsje!! Veel plezier,
    liefs Ina

• 19 Oktober 2009 - 16:33

Nelly En Bert:

Tja, als het in het noorden regent schijnt de zon in het zuiden.
    Dat waren zo een beetje de eerste regels die ik ooit las in een reisverslag over Vietnam.
    Dit schijnt dus te kloppen.
    Jullie zitten aan de goede helft van Vietnam denk ik, maar een hele dag regen is ook een belevenis.
    Doorgaan met Tigerbier en voor morgen sterkte met de zwaarste dag.

xxxxx Nelly en Bert.

• 19 Oktober 2009 - 16:55

Tineke En Sietze:

het is zo fantastisch mooi om jullie reis mee te maken, morgen toi, toi.Heel veel plezier !!
    liefs tineke en Sietze

• 19 Oktober 2009 - 17:03

Bedankt voor alle leuke reakties, wij gaan nu slapen. Liefs Jur en MJ

• 19 Oktober 2009 - 18:39

Trees:

Wat leuk om wat foto's te zien, MJ ziet er goed uit net als het IJsje en het water staat zeker hoog. Volgens mij wordt het weer een top reis en zien jullie heel veel.
    Dikke kus Trees

• 19 Oktober 2009 - 19:31

Peter En Marian:

Ha luitjes,
    Prachtig om jullie verhalen te lezen. Zo maken we de reis nogmaals mee. Met Bert als reisleider hoef je niet tegen de lange reisdagen op te kijken. Hij weet er iets leuks van te maken!! Hoe heet jullie Vietnamese reisleider? (wij hadden Thai)We hopen dat jullie ons nu al gelijk geven dat Vietnam een prachtige reis is. Groetjes aan Bert!!
    Mot Hai Ba Yooh!

• 20 Oktober 2009 - 07:57

Paul, Tessa En Linde:

Leuke foto's wat staat het echte leven daar toch in contrast met jullie hotels daar. Niet te geloven. Linde is erg blij met de foto's waar haar opa en oma op staan.
    Jullie krijgen iedere keer een grote glimlach van haar. Wij genieten met jullie mee.

Liefs van ons uit Alkmaar

• 20 Oktober 2009 - 09:37

Boudine:

Hoi lieve Oom & Tante,
    Wat een belevenissen en wat een cultuur verschil. Zo ben je pas echt op vakantie, klinkt allemaal prachtig! Geniet ervan :)

Over die vroege uurtje, ik ben er om 5.15 uit voor de welbekende "morning runs" en het is heerlijk wakker worden en ontbijten met een verhaal van jullie.

• 20 Oktober 2009 - 10:50

Rene:

Lijkt verrekt veel op Venetie, leuke foto's. geniet ze verder