Ho Chi Minh 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh 2 - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van jurenmj - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh 2

Door: Jur en Marie-Jose

18 Oktober 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vanochtend mochten we uitslapen tot half zes. De reisleider wilde als eerste bus bij de Co Chi Tunnels zijn. Een tunnelcomplex van wel 200 km lang waar vooral de Amerikanen veel last van hebben gehad en een van de redenen dat Agent Orange is gebruikt. Daarna zijn we naar de Cao Dai tempel geweest en hebben daar een dienst meegemaakt.http://en.wikipedia.org/wiki/Cao_Dai Een persoonlijk project van onze reisleider is de ondersteuning van de schoonzus van Kim Phuc. Iedereen kent wel de world press foto van het rennende verbrande meisje. Zij woont nu in Canada maar haar schoonzus woont nog op de plek waar het gebeurd is. Zij was getrouwd met de broer van dat meisje die overigens ook links op die beroemde foto staat. Zij heeft het na de dood van haar man een aantal jaren geleden erg moeilijk en de reisleiden heeft zich haar lot aangetrokken en sponsort haar een beetje. Erg indrukwekkend allemaal. We gaan nu eerst een hapje eten in het Rex Hotel, dat is het beroemde hotel waar tijdens de oorlog alle verslaggevers logeerden. Onze reisleider heet trouwens Bert en we mogen volgens ons erg blij met hem zijn want hij is erg gedreven en zeer betrokken bij de geschiedenis en de bevolking van Vietnam.

• 18 Oktober 2009 - 12:23

Bernadette:

Kan mij voorstellen dat het indrukwekkend was.
    Net zo als elke oorlog was dit zo zinloze oorlog. Vanavond maar vroeg naar bed, lekker nagenietend van een mooie dag. Kus.

• 18 Oktober 2009 - 12:24

Nelly En Bert:

In mijn verbeelding waren de tunnels al een goede reden om naar Vietnam te reizen.
    Ik hoop / reken erop dat jullie erg goed opgelet hebben en een paar mooie fotoos gemaakt hebben hiervan.
    Trouwens , uitslapen tot half zes vind ik eigenlijk voor deze reis te luxe.
    Voor straks welterusten en xxxxx

• 18 Oktober 2009 - 13:54

Trees:

Ik als avondmens moet er niet aan denken op vakantie om half zes op maar.....je bent jong en je wil wat!Alles zal zeker indrukwekkend zijn. De foto's zeggen straks genoeg. Succes en lieve groet Sjaak en Trees

• 18 Oktober 2009 - 14:55

Ina:

Heel indrukwekkend allemaal en super dat wij vanuit Velsen-Noord mogen meegenieten. liefs Ina

• 18 Oktober 2009 - 19:32

Annemarie:

Bij het zien word ik al claustrofobisch.....
    Maar gelukkig Sé, jij zit nog lachtend aan een kopje thee!
    Geniet er lekker van, al die indrukken kan niemand meer van je afnemen. xxx A.

• 18 Oktober 2009 - 20:18

Tineke En Sietze:

wat een prachtige foto's, we kunnen ons voorstellen dat jullie genieten.Bert( de gids) straalt gezelligheid uit dus het gaat wel goed met jullie. slaap lekker en vroeg weer op,
    Groetjes Tineke en Sietze

• 19 Oktober 2009 - 06:31

Janny:

Wat een mooie foto's. De ingangen van de tunnels, heel indrukwekkend. Wat een kleurrijke tempel. Weer een hele ervaring zo te zien. Groetjes Janny en Hans