Mystiek Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van jurenmj - WaarBenJij.nu Mystiek Muscat - Reisverslag uit Masqat, Oman van jurenmj - WaarBenJij.nu

Mystiek Muscat

Door: Jur en Marie-Jose

08 Maart 2011 | Oman, Masqat

Toen wij vanochtend om kwart over zeven aan het ontbijt zaten kwamen we net de haven van Muscat binnenvaren en hadden we vanuit de ontbijtzaal (9 hoog) een prachtig uitzicht. In de haven lag ook een wat kleiner cruiseschip, dachten we maar dat bleek later het privéjacht van de sultan van Oman te zijn. Om half negen verzamelen in de Pianobar voor alle gasten die een excursie hadden geboekt met een Engels gids. We kregen een sticker opgeplakt met nummer 12 en even later werden we van boord geleid en liepen we naar de klaarstaande bussen. Het zal geen verrassing zijn dat wij bus nummer 12 moesten hebben.. We hebben de grote moskee, het museum, de soeks en het paleis van de sultan bezocht. Beatrix was er nog niet want dan zou volgens de gids de hele wijk wel afgesloten worden. De sultan schijnt 7 paleizen te hebben verspreid over het hele land. Niemand weet in welk paleis hij is en in ieder paleis worden ook elke dag voor hem volledige maaltijden gekookt of hij er nou is of niet.. Erg leuk allemaal en na het maken van de nodige foto’s om ongeveer half twee terug aan boord. Lekker gegeten en MJ gaat even aan dek voor de nodige zon en ik zit nu op ons eigen balkon dit verslag te maken. Lekker in de schaduw heerlijk koel. Onderweg zagen we nog wel een demonstratie maar die had volgens de gids te maken met studenten die ontevreden waren over de kwaliteit van het onderwijs. Vreemd, want het onderwijs, de gezondheidszorg en zelfs het bijwonen van voetbalwedstrijden in de vele stadions is hier gratis. De benzine kost hier 20 cent terwijl je voor een liter water een euro moet betalen. Net als Dubai is Muscat een mooie schone stad met prima wegen, veel groen en bloemperken die helemaal vol staan met rose paarse en witte bloemen. Ik gokte op petunia’s en verraste MJ weer eens totaal. Het bleek namelijk een goede gok te zijn geweest. Zo zie je maar weer eens dat het kijken naar al die tuinprogramma’s op tv toch ergens goed voor is. Het bevalt ons aan boord geweldig. Er is iedere dag wel iets te doen in een theater, aan dek, in de bioscoop of de verschillende bars en andere gezelschapsruimtes. We blijven hier tot morgenmiddag 1.00 uur. Morgenochtend staat de zon pal op ons balkon en als we wegvaren ook nog de hele middag. Afwachten of het niet te heet wordt, anders lekker buiten onze hut de haven van Muscat gedag zwaaien.

• 08 Maart 2011 - 13:21

Paul, Tessa En Linde:

Lieve pap en mam,
    Wat ziet het er heerlijk zonnig uit bij jullie. Nog geen twee dagen weg en al aardig wat gezien begrijp ik uit het reisverslag. Geniet van alle luxe etc.
    Hier in Alkmaar hebben we ook zonnig weer, uit de wind is buiten super.

Liefs van ons uit Alkmaar.

• 08 Maart 2011 - 14:50

Nelly En Bert:

Jullie genieten wel en wat een heerlijk weer. Hier ook prachtig weer en we genieten er volop van Tot horens xxx.

• 08 Maart 2011 - 17:02

Ina:

Leuk beeld voor in de tuin, zo'n koe, lekker fleurig, wat petunia's erbij en klaar! Mooie combi van lekker genieten in de zon en mooie dingen zien, blijf genieten,
    liefs Ina

• 08 Maart 2011 - 17:31

Bernadette:

Een steenbok of een koe, wie ziet het verschil? Ien in iedergeval niet, als er maar bloempjes om heen staan.
    Geniet lekker van de vitamines D, en neem je rust op zijn tijd.
    Groetjes

• 08 Maart 2011 - 19:43

Tineke En Sietze:

wat is het toch heerlijk om te zien hoe jullie genieten. Prachtige foto's !!
    helemaal top,Jur..
    groetjes Tineke

• 08 Maart 2011 - 20:45

Tineke Uit Leek:

Ben blij dat jullie het zo naar de zin hebben, mooi weer .Aan boord is van alles te doen lijkt me een ideale vakantie.Geniet er maar van groetjes Tineke

• 08 Maart 2011 - 20:53

Jan Paul En Willy:

Jammer dat Beatrix en Alex er nog niet waren anders had je mooi aan kunnen schuiven aan het diner maar zo te lezen is dat eten aan boord ook goed nog veel plezier.