Gala Avond - Reisverslag uit Masqat, Oman van jurenmj - WaarBenJij.nu Gala Avond - Reisverslag uit Masqat, Oman van jurenmj - WaarBenJij.nu

Gala Avond

Door: Jur en Marie-Jose

09 Maart 2011 | Oman, Masqat

Vandaag een heerlijke rustige dag. Uitslapen tot een uur of negen. Gezellig ontbijten en daarna een plekje zoeken op het 10e dek deze keer om lekker in de zon te liggen en te lezen. Tussendoor eens even een kopje koffie of thee halen en na de middag misschien een pilsje. Voor ons stond er deze dag geen excursie op het programma en, heb je één moskee gezien, ……., nietwaar?! Om 1300 uur vertrokken we richting Fujairah waar we tegen de ochtend zodra het licht wordt zullen aankomen. Wel indrukwekkend het vertrek van zo’n grote boot uit de haven. En vanaf zo ongeveer twintig tot vijf en twintig meter hoogte een prachtig uitzicht natuurlijk. Toen we vanavond in het restaurant aankwamen bleek het gala-avond te zijn en was iedereen in het zwart, grijs, blauw of goud gekleed Alle heren met stropdas of vlinderstrik, veel dames in het lang. Ik had al twee avonden mijn grijze broek en een donker overhemd aangehad maar had net vanavond ontdekt dat ik toch wél die lekker luchtige beige broek had meegenomen en daarbij ook maar een sportief overhemd met korte mouwen uitgezocht. MJ had ook het vrolijkste en kleurrijkste jurkje aangetrokken. Midden in de eetzaal waren wij een oase van kleur!
Het eten heeft er niet minder om gesmaakt maar de volgende keer moet MJ maar even waarschuwen als ze, ( in de aan boord verstrekte dagelijkse krant) heeft gelezen dat de kledingsuggestie als “gala” wordt aangegeven. Ze kennen ons nu wel allemaal aan boord waarschijnlijk.

• 09 Maart 2011 - 17:54

Ina:

Wat je toch al niet doet om op te vallen haha, toch duidelijk een gevalletje blond.
    Ben wel een beetje jaloers op jullie, drankje, zonnetje en een heerlijke temperatuur, wie wil dat nou niet!
    Nog veel plezier, liefs

• 09 Maart 2011 - 17:58

Tjeerd En Margot:

Haha... Ik kan me helemaal voorstellen hoe jullie je voelden! Zo te lezen hebben jullie het heerlijk! Lekker genieten van het uitzicht, de zon en het heerlijke eten! Veel plezier!

Dikke kus van ons

• 09 Maart 2011 - 18:30

Jan Paul En Willy:

Ja je ging toch op vakantie naar de zon, dan neem je geen zwart pak mee je heb gelijk Jur blijf maar gewoon dat is goed, groet en geniet nog

• 09 Maart 2011 - 19:32

Paul, Tessa En Linde:

Lieve pap en mam,

Wat heerlijk dat jullie deze vakantie ook echt een keer aan uitslapen toe komen.
    Het weer klinkt ook goed, jullie zullen wel weer even moeten wennen aan het Hollandse weer als jullie thuis komen.
    Linde is op alle foto's trouwens op zoek naar Opa.
    Liefs van ons uit Alkmaar

• 09 Maart 2011 - 20:10

Sjaak En Trees:

Met veel plezier lees ik steeds het reisverslag van jullie. Vaak met een glimlach om de mond. Heerlijk dat relaxen, ik ben bijna jaloers op jullie.
    Wij zijn vandaag een dagje actief geweest bij Sjaak z'n ouders. Behang afstomen, het plafond witte en morgen begint Sjaak met behangen. Morgen ga ik " even" werken bij Bartimeus en vrijdag ga ik weer met Sjaak mee, de klus klaren! Ja ja jullie lezen het goed....er is verschil tussen de Liefferingetjes en de Moreelsjes.
    (ha ha ) Dikke kus Trees

• 09 Maart 2011 - 21:58

Bert En Nelly:

Als ik het goed lees komen er 2 flinke bruine mensen terug. Heerlijk. En ja Jur en MJ verschil moet er zijn nietwaar.
    Kus xxx

• 09 Maart 2011 - 22:29

Jan V M:

Kaal of blond komt op het zelfde neer, wij doen hier wel een jas aan en een regenpak en halen de sneeuwschuiver denk maar weer te voorschijn,
    Nog een paar dagen en je kunt er ook weer van genieten.
    Nou PROOST maar weer.
    kijk weer uit naar je volgende verslag

• 09 Maart 2011 - 22:50

Tineke En Sietze:

een vrolijke noot op een gala-avond, kan me voorstellen hoe jullie je eigen voelden maar gelukkig kunnen jullie er om lachen. En wat een luxe uitslapen !! en heerlijk op het zonnedek luieren, pas maar op dat jullie niet te verwend raken. Groetjes Tineke en Sietze