Het avontuur is begonnen. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van jurenmj - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van jurenmj - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen.

Door: Jur en Marie-Jose

07 Maart 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Gisteravond stonden we met het vliegtuig in de wachtrij voor de startbaan en het duurde al wat langer dan normaal. De ene ”pong” na de andere over de intercom. Stewardessen die heen en weer liepen en daarna de captain himself met een treurige mededeling. De motoren wilden niet starten en we moesten terug naar de gate om het probleem te verhelpen. Weer een hele tijd niets, geen beweging, niet terug naar de gate en een ineens veel vrolijker klinkende gezagvoeder die meldde dat het probleem was opgelost en we gewoon konden vertrekken. We roken wel een doordringende kerosinelucht dus hij zal de motor wel gewoon hebben laten “verzuipen”. En ik kan je verzekeren, verzuipen klinkt niet goed als je op het punt staan aan een cruise te beginnen.
Maar goed we gingen toch gewoon de lucht in en zitten inmiddels veilig en wel aan boord in Dubai. Wat een joekel van een schip zeg! We konden op het negende dek (met hoogtevrees) nog meedoen met het ontbijt en dat zag er prima uit. Wil en Ruud Plas ook al gezien bij het ontbijt, die waren een dag eerder al aan boord. Ja hoor Jaap, we hebben ze de groeten gedaan van je! Nu eerst even opfrissen. Vanmiddag is er een sloepenrol en moeten we allemaal met zwemvesten door de gang en verzamelen op het dek. Wat ze al niet verzinnen om die passagiers bezig te houden. We hebben ook al gehoord dat we niet naar Bahrein gaan maar een dag eerder terug gaan naar Dubai.
We hebben net in een deckchair bij het zwembad gelegen. Temperatuur 25 graden met een fris windje. Morgen in Oman, zal ons beniewen, Muscat schijnt rustig te zijn.

• 07 Maart 2011 - 10:24

Bernadette:

Lekker relaxen met een boekje aan het zwembad. Je ziet wel wat er gaat gebeuren.
    Liefs Bernadette

• 07 Maart 2011 - 10:29

Tineke:

heerlijk uitrusten en genieten van de zon.....is jullie van harte gegund.
    groetjes Tineke

• 07 Maart 2011 - 11:00

Ina:

Goed sloepen tellen of er wel genoeg zijn voor alle passagiers haha.
    Wat een straf om in het zonnetje te moeten zitten bij 25 graden, nee dan toch liever 0 graden en een oostenwind. Maar, ik gun het jullie hoor. Ik heb net een weekje Mallorca geboekt voor het gezin, dus ook een lekker vooruitzicht. liefs

• 07 Maart 2011 - 11:03

Nelly En Bert:

Goeiemorgen, het gebeurt vaker bij jullie dat er aanloopproblemen zijn( vietnam bijv.) maar datwas eerder een goed begin dan een valse start.
    Ik zal in iedergeval een glaasje wijn op de goede afloop straks drinken, aan mij zal het dus niet liggen.
    Het is inderdaad wel hoog dat 9e dek zeg, ik zou er zelfs hoogtevrees van kunnen krijgen.
    Gaan jullie nog naar de aswamdam,dat schijnt wel een staaltje bouwkunstte zijn.
    groetjes, Nelly en Bert.

• 07 Maart 2011 - 12:24

Joan Endert:

Heel veel plezier en.... doe morgen de groeten aan Beatrix in Oman!

• 07 Maart 2011 - 18:08

Sjaak En Trees:

Ik kom net terug van een dagje hard werken.....wat een luxe. Erg leuk om te zien, het is een stad opzich. Veel plezier, groetjes aan de koninklijke familie en veel plezier in het zonnetje. ( hier lekker koud, vannacht 3 graden) Kusjes Trees

• 07 Maart 2011 - 21:09

Jan Van Meurs:

Doe in Oman iets van Oranje aan onze koningin komt met z'n gevolg daar eten bij een of andere sultan,
    Wil je voor ons even chekken of het allemaal een beetje rolstoelvriendelijk is.
    Nou lekker genieten en niet te bruin worden

Annet en Jan