Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van jurenmj - WaarBenJij.nu Abu Dhabi - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van jurenmj - WaarBenJij.nu

Abu Dhabi

Door: Jur en Marie-Jose

11 Maart 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Vanochtend zijn we aangekomen in Abu Dhabi. We gaan pas vanmiddag van boord. Je kunt zien dat we uitgerust zijn want ik was al om 6.30 uur wakker en kon het afmeren in de haven helemaal meemaken. Voordat de boot aan de kade ligt zijn we wel een half uur a drie kwartier verder. Ons balkon ligt nu op het zuiden dus de hele dag zon. Het valt me op dat jullie veel reageren op onze al dan niet bruine kleur. Ik zal even uitleggen hoe dat zit. Jullie denken toch niet dat met twaalf bars, een casino, een fitnessruimte, een bibliotheek, een theater, een sauna, en ik weet niet hoeveel restaurants, winkeltjes op een schip van 294 meter lang, 32 meter hoog met 2826 passagiers en 934 persoons bemanning wij nog aan zonnen toekomen. Om in het restaurant te komen zijn wij al een half uur onderweg. En de foto’s van opa waren van de eerste dag dus dat was nog gewoon mijn “Hollandse kleurtje”. Als ik op het dek mijn door jarenlange zorgvuldig opgebouwde beheersing en training gevormde Rubensachtige lichaam vertoon kan ik de Italiaanse dames in mini bikini’s niet van mij af slaan. En ik wil de volleybal collega’s komende maandag ook niet al te jaloers maken. Tjeerd een lekkere skivakantie gewenst! Wij zijn net terug van de stads tour door Abu Dhabi en het bezoek aan de Marina Mall. Erg leuk om te doen maar zoals een van de medereizigers in de shuttlebus opmerkte:"Ik zou er niet voor heenvliegen" Het valt ons ook op dat in de ontbijtzaal vaak het themanummer van de film Titanic voorbijkomt.....! Het is nu wel erg heet, zo rond de 40 graden en aan dek is het niet meer uit te houden. Ik zit nu lekker in onze hut met een koud pilsje dit verslag te maken. Door de al eerder genoemde medereiziger werden we er gelukkig op attent gemaakt dat het weer "gala avond"is. We worden dus nu niet meer verrast. Om zes uur gooien we de trossen los en vertrekken naar Dubai. Onze laatste dagen gaan in er we laten nog wel van ons horen!

• 11 Maart 2011 - 14:20

Tineke En Sietze:

Lieve Jur en MJ, het themanummer van de Titanic is een prachtig nummer van Celine Dion...genieten dus :-)
    Jur....wij kunnen ons goed voorstellen hoe jij de dames van je af moet houden, Sietze benijdt je dan ook om de dames en de zonnestralen ! Geniet nog maar even van deze heerlijke warmte en de prachtige indrukken. Eet smakelijk bij het Galadiner..
    Groetjes Tineke en Sietze

• 11 Maart 2011 - 14:30

Bernadette:

Wat een prachtige stad.
    Echt genieten.

• 11 Maart 2011 - 14:31

Paul, Tessa & Linde:

Lieve pap en mam,
    Het doet me goed te horen dat jullie zo'n ontspannen vakantie hebben dit keer. Mooi weer, lekker eten en ook een bijzondere omgeving. Hier gaat alles goed, de temperatuur laat nog te wensen over maar de zonnenstralen zijn er niet minder om.

Ps: we hebben een zak speelzand bij jullie opgehaald want Linde wilde toch wel erg graag zand in haar zandtafel.

Heel veel liefs van ons uit Alkmaar.

• 11 Maart 2011 - 16:26

Ina:

Dat is niet vaak gebeurd, uitgerust thuis komen van een vakantie! Tja, de 40 graden halen we niet maar de zon schijnt nog steeds (half zes 's middags) dus dat doet verlangen naar de zomen. Nog veel plezier,
    liefs

• 11 Maart 2011 - 20:41

Tineke Uit Leek:

ben blij dat jullie het nog steeds naar de zin hebben. Geniet nog van het mooie weer ,
    groetjes Tineke

• 12 Maart 2011 - 12:09

Peter:

Ha die Jur,
    Je vraagt er om om te reageren. En dat doe ik. Ik wil je alleen maar zeggen dat een wasbordje iets van vroeger is. Nu hebben we wastrommels. En jij past je aan aan de moderne tijd!! Veel plezier nog!! ;)