Op weg naar Fes - Reisverslag uit Rabat, Marokko van jurenmj - WaarBenJij.nu Op weg naar Fes - Reisverslag uit Rabat, Marokko van jurenmj - WaarBenJij.nu

Op weg naar Fes

Door: Jur en Marie-Jose

20 Oktober 2010 | Marokko, Rabat

Meknes is een stad met ongeveer 1 miljoen inwoners. Eerst gaan we naar het Bassin de l Águedal een groot waterreservoir voor de koningsstad en de moskeeen, tuinen enz. In de stadsmuur was vroeger de graanopslag en daarachter de stallen, 18 hectare voor 12,000 paarden van het leger. De stadsmuur is 4 meter dik.We lopen langs destadsmuur naar het mausoleum van Moulay Ismail en bezichgtigen de moskee Dit is de tweede moskee in Marokko die voor niet-moslims te bezoeken is en ook meteen de laatste> We lopen door de oude stad en de medina die uit de 17e eeuw dateert. Met de bus gaan we naar Moulay Idriss (een belangrijke bedevaartsplaats) waar we lunchen. Cous-cous had ik nog nooit gegeten maar zo te proeven had ik niet zoveel gemist. Hiervandaan is het maar een paar minuten naar de romeinse vrije stad Volubilis.Derde eeuw voor christus gesticht en in 40 ca christus door aan aardbeving verwoest. Op de heenweg zagen we de ruines al liggen.
Hierna rijden we naar Fes, waar we twee nachten in hotel Fes Inn zullen blijven.
Na de berichten over het weer in Nederland zal ik het over het weer hier maar niet meer hebben. Tot nu toe weer een alcoholvrije dag. Maar het diner komt nog! (PS- Peter) met die luidruchtige bovenburen schijnt het toch nog helemaal goedgekomen te zijn hoorde ik.

• 20 Oktober 2010 - 19:29

Tineke:

hopen dat je in Fess wel een biertje kunt krijgen. Foto's zijn werkelijk prachtig ! geniet van de stad Fes en het mooie weer !! liefs Tineke

• 20 Oktober 2010 - 19:53

Paul, Tessa & Linde:

Lieve pap en mam,

Couscous is ook niet mijn favoriete eten, maar de Marokkaanse keuken (een beetje) kennende zat er waarschijnlijk wel heerlijk vlees bij. Met z'n allen, met je handen, van een grote schaal gegeten of kregen jullie wel bestek en een eigen bord. Mooie foto's. Linde wilde vandaag met de auto naar jullie toe, het duurde even maar toen wist ze weer dat jullie in "Rokko" waren.

Liefs van ons uit Alkmaar

• 20 Oktober 2010 - 21:24

Bert En Nelly:

het is hier inderdaad vreselijk weer. Het heeft hier de hele dag geregend en zelfs gehageld. Maar laten jullie maar zien dat je lekker zonnig weer hebt. Dus goed bruin thuis komen. Liefs

• 21 Oktober 2010 - 06:12

Bernadette:

Wat een schattige muiltjes. Doet me denken aan onze klompen. Zoveel kleuren.
    Nu twee nachtjes in één hotel, dus misschien ook even tijd om een boek te lezen in het zonnetje met een ???????

• 21 Oktober 2010 - 17:36

Jaap:

Hallo Jur en Marie-José, jullie doen wel een hoop in de afgelopen dagen zeg!Jammere van de alcohol, maar jij kan er best een tijdje buiten lijkt mij. Geniet van het mooie weer, want het is hier een zootje, met beste hagelbuien zelfs. Zaterdag gaan we met 14 pers naar turkye, en wij hopen net zulk mooi weer te hebben als jullie. Geniet er nog de volle 9 dagen van, en tot ziens!! Gr Jaap en Bea.