Helemaal zoek in de soukh van Fez - Reisverslag uit Rabat, Marokko van jurenmj - WaarBenJij.nu Helemaal zoek in de soukh van Fez - Reisverslag uit Rabat, Marokko van jurenmj - WaarBenJij.nu

Helemaal zoek in de soukh van Fez

Door: Jur en Marie-Jose

21 Oktober 2010 | Marokko, Rabat

Vandaaq hebben we de medina van Fez bekeken. Eerst zijn we naar een uitzichtpunt boven de stad gereden waar we een mooi beeld kregen van de stad. Na een koffiestop bij een tankstation zijn we via een keramiekfabriek de stad in gegaan. We liepen langs de muur van het koninklijk paleis maar mochten niet door de poort. Het terrein beslaat 80 hectare. Voor de rest van de dag hebben we rondgelopen in de medina. Een wirwar van straatjes waar je in je eentje subbiet verdwaalt. We zaten in een heel mooi restaurant voor de lunch. De specialiteit was een soort pasteitje van bladerdeeg met noten, honing, vlees en groenten. Daarna weer verder de medina in en op een gegeven moment kregen we de indruk dat hij ons alle 9400 straatjes wilde laten zien en werd er licht gemopperd. Morgen gaan we de bergen in en een deel van de groep gaat met dromedarissen de woestijn in en overnacht daar in tenten. Van ons beiden is er 1 sportief en de ander is bang voor schorpioenen. Jullie mogen raden wie,
Lia gefeliciteerd en Margot ook vast want morgen in de woestijn zullen we wel geen ontvangst hebben. Foto's volgen.

• 21 Oktober 2010 - 19:27

Tjeerd & Margot:

Haha eens een keer als eerste! Nou we zijn blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben en het klinkt allemaal erg bekend! Daar rijden zeker in Casablanca was geen pretje maar wel een ervaring zoals je hebt kunnen zien. Geniet maar lekker! Wij genieten ook..... Van de extra auto voor de deur komen we alle twee droog op het werk. X

• 21 Oktober 2010 - 20:23

Bert En Nelly:

MJ ik zou het ook niet doen. In mijn ogen heb je gelijk. Maar wat gaan jullie nu doen. Liefs

• 21 Oktober 2010 - 20:32

Jeroen:

Hallo, Leuk om weer mee te mogen genieten van jullie vakantie!! Mooie foto's en het weer ziet er stukken beter uit dan in ons regenachtig landje. Sterkte in de desert! Geniet er nog maar van want voor je het weet is de vakantie voorbij.

Veel liefs, Jeroen

• 22 Oktober 2010 - 13:23

Paul, Tessa & Linde:

Lieve pap en mam,

Een beetje slenteren in de stad lijkt me echt iets voor papa, hoezo mopperende mensen je komt daar toch om zoveel mogelijk te zien. Moet zeggen dat ik het prima vind dat jullie niet in tenten in de woestijn gaan slapen! Geniet maar wees voorzichtig.

Liefs van ons uit Alkmaar

• 22 Oktober 2010 - 21:15

Ina:

Hopelijk de lekkere stappertjes mee, want die zijn denk ik echt nodig. Wel een beleving hoor, een nachtje in de woestijn. We wachten in spanning af. Have fun,
    liefs

• 25 Oktober 2010 - 20:08

Peter:

Ha die Jur,

Ik wist niet dat jij bang bent voor scorpioenen!!