MAROKKO Niet zo ver, toch heel mooi - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van jurenmj - WaarBenJij.nu MAROKKO Niet zo ver, toch heel mooi - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van jurenmj - WaarBenJij.nu

MAROKKO Niet zo ver, toch heel mooi

Door: Jur en Marie-Jose

18 Oktober 2010 | Nederland, Alkmaar

Het was de bedoeling dat we dit najaar weer een verre reis zouden maken ( naar Patagonië ) maar MJ had een beetje genoeg van het lange reizen. De laatste jaren waren we regelmatig meer dan 12 tot wel 23 uur onderweg om op de plaats van bestemming aan te komen. Dus nu kiezen we voor een vliegreis van "maar" drie en een half uur en toch zitten we dan in een ander werelddeel. Volgens de reisgids komen we in de koningssteden Fes, Marrakech, Rabat en Meknes. Maar we gaan ook over de hoge bergpassen van het Atlasgebergte, vruchtbare oases en de prachtige duinen van de Saharawoestijn. Aan het einde van de reis kunnen we nog even genieten aan het strand van Essaouira. Het kaartje uit de reisgids is als eerste foto bijgevoegd. Maandag vertrekken we en we houden jullie via deze site weer op de hoogte van onze belevenissen. We worden vanmiddag door Tjeerd naar Schiphol gebracht. We vliegen om ongeveer 5 uur 's middags. Het tijdsverschil met Marokko is 2 uur. Vanavond het welkomstdiner in Casablanca en kennismaking met de groep.

• 18 Oktober 2010 - 07:08

Bernadette:

Genieten doe je met je hart en dat is dus overal. Maak er een mooie tijd van en wij genieten lekker mee.
    Dikke knuffel.

• 18 Oktober 2010 - 07:38

Annemarie:

Wist niet dat ze in Edam al herfstvakantie hadden.....ach, je hebt altijd baas boven baas!
    Voor jullie een hele fijne tijd in Marokko, dit kunnen ze nooit meer van jullie afnemen, dus geniet er van!
    Liefs, A

• 18 Oktober 2010 - 07:44

Boudine:

Wat heerlijk! Lijkt me hartstikke leuke reis en zo 'dichtbij' ;-)
    Mooie tijd om te gaan... nog even wat warm weer nu de winter hier in Nederland echt is begonnen.

Geniet ervan.

Liefs, Boudine

• 18 Oktober 2010 - 07:47

Peter, Marian, Romee:

He hoi! Leuk weer een reis. Dit keer Lijnden overgeslagen??? Marokko lijkt mij een mooi land dus ik ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Geniet ervan!!

• 18 Oktober 2010 - 09:47

Bert En Nelly:

Jongens een hele goede reis en geniet ervan. Denken aan jullie.Liefs xxx

• 18 Oktober 2010 - 15:01

Marianne Bakker:

Ik miste Jur al, dacht dat je misschien nog last van je rug had. Gelukkig is de reden om niet te werken nu veel leuker. Fijne reis!

• 18 Oktober 2010 - 15:46

Jan V Meurs:

Zo zie maar weer Marianne ze gaan gewoon weg zonder ons ook maar wat te melden, nu maar hopen dat ze het leuk zullen hebben, werken wij gewoon door.
    Jur en MJ heel veel plezier en kijk al uit naar je fotoboek

Annet en Jan

• 18 Oktober 2010 - 17:08

Sjaak En Trees:

Leuk dat jullie ons op de hoogte houden. Lekker genieten, zowel van alle mooie steden als het strand! Kusjes uit Vleuten.

• 18 Oktober 2010 - 17:13

Ina:

Wat heerlijk, in de herfst een zonvakantie.
    En zo te lezen weer super gepland. Op afstand genieten we weer mee. Dus plezier, liefs

• 18 Oktober 2010 - 17:19

Tineke En Sietze:

ontzettend veel plezier in het prachtige Marokko, wij kijken uit naar de verhalen en de foto's.liefs Tineke en Sietze

• 19 Oktober 2010 - 17:40

Fred From Kenitra:

...wish you both a wonderfull trip crossing Morocco, hopefully you will have a bit time on each of your visiting places to get a impression of the moroccon culture and what it means. Enjoy and take care, Fred