Walvissen en nog véél meer - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van jurenmj - WaarBenJij.nu Walvissen en nog véél meer - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van jurenmj - WaarBenJij.nu

Walvissen en nog véél meer

Door: Jur

06 November 2012 | Argentinië, Puerto Madryn

Nou, we hebben ze gezien hoor. Missie volbracht! Weer iets wat je met eigen ogen moet hebben gezien om het goed te beleven. Voor het landschap hoef je niet naar Peninsula Valdes. De grote stille heide en dan een keer of honderd zo groot. Maar de beesten zijn geweldig. Ik zal een paar foto's plaatsen van wat wij vandaag zijn tegengekomen. Helemaal goed, dààr doe je het voor. Wij werden er op attent gemaakt dat er geen mailtjes meer werden verstuurd na het plaatsen van een verslag. We vonden het al een beetje stil.Ik weet nu hoe dat komt en het is opgelost. Een aantal van jullie dachten misschien lekker rustig maar zoals Gaston zou zeggen: "Dàààààààr is tie weer". Je kunt altijd terugbladeren. Tineke, bedankt voor de tip!
Vandaag ook nog weer vierhonderd kilometer gereden in een minibusje, ik ben de tel kwijt over de afgelegde afstand maar er komt nog het één en ander bij! Annemarie en John, blij om te horen dat we ons voor niets zorgen hebben gemaakt over jullie reis, behalve de geur dan.

• 06 November 2012 - 23:16

Bernadette:

Lijkt mij echt geweldig om walvissen in het echt te zien. Ze zijn lief, intelligent etc.
    Ben heel nieuwsgierig naar deze ervaring en de fotos.
    Liefs

• 06 November 2012 - 23:23

Anne Marie Vkl:

Jaaaa... Dus, jullie hebben ze gezien. Wauw, volgens mij beleef je een vorm van extase. Wat een geweldige ervaring moet dat zijn. Ik vind het al heel wat als ik bij texel een zeehondje zie zwemmen. Veel plezier nog.

• 06 November 2012 - 23:34

Tjeerd En Margot :

Kijk daar zijn ze dan de walvissen, die kunnen jullie ook weer van het lijstje afstrepen met dingen die je nog eens in het wild gezien moet hebben!

Blij dat jullie het zo naar je zin hebben en een beetje jaloers zijn we wel, wat een mooie reis.

Liefs

Ps. Ben wel benieuwd hoe Bernadette weet dat walvissen intelligent zijn? Rekensommetjes? E=MC2? Haha

• 07 November 2012 - 00:46

Annet En Jan Van Meurs:

Geweldig wat moeten jullie daar toch een flink potje genieten, het is gegund wat een mooie foto's ook en zo dicht bij die mooie beesten geniet maar lekker veel plezier

• 07 November 2012 - 01:55

Annemarie:

Super!!!! Walvissen!! En Pinkwins (:-) Wat zal Benny onder de indruk zijn!

• 07 November 2012 - 07:49

Ina:

Het was zeker stil aan het front, gezellig hoor om nu weer op de hoogte te zijn, en hoe, walvissen gespot! Geweldig! En wat een kilometers maken jullie, enorm.
    Ik blijf van achter mijn laptop lekker meegenieten, liefs Ina en co.

• 07 November 2012 - 09:25

Willy:

Ben nu erg onder de indruk dat jullie zo dichtbij de dieren foto's kunnen maken. Wat een belevenis. Dan maakt het niet uit als je geen pindakaas op je brood heb toch? Groetjes Willy.

• 07 November 2012 - 19:47

Sjaak En Trees:

Hallo Jur en MJ, wat super dat jullie ze gezien hebben.....en wat een kanjers. Alle foto's zijn trouwens erg leuk, wat hebben wij toch een sportieve zus! Leuk gekleurd jasje en tasje. Wij lezen met veel plezier jullie verhalen, je reist zo een stukje met jullie mee. We missen het meteen als er een dagje wordt overgeslagen! Nog leuke dagen. Kus

• 07 November 2012 - 21:13

Annemarie:

Wat een schrijverstalent toch, Jur. Je bent je roeping misgelopen....
    Erg leuk om te lezen allemaal en tja, dit is toch iets anders dan zeehondjes spotten op Texel ;-)
    Inmiddels de laatste dagen alweer, time flies.... Heb nog ff fun dus en geniet van die zonsondergang!
    Liefs van ons, EARY

• 07 November 2012 - 21:45

Lisette En Louis:

Wat in Zuid-Afrika niet gelukt is hebben jullie hier mooi we kunnenl spotten Walvissen. Werd je hier ook het water ingeschoten Groeten en wij blijven meegenieten.

• 21 December 2012 - 14:27

Erik Boek:

Hallo Jur en MJ,

Beter laat als nooit,eindelijk jullie reisverslag gelezen.Leuk om te lezen zeker omdat we zelf veel herkennen van eigen reizen.
    Wisten jullie trouwens dat je bij Egmond ook goed walvissen kan spotten?
    Hele fijne feestdagen en tot ziens.

Erik